1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Cleaner mobility
  4. Fuel cell electric
  5. How do we answer critics of fuel cell technology?

Kako odgovaramo kritičarima tehnologije gorivnih članaka?

„Električna vozila s gorivnim člancima su preskupa“

 

Baš kao s hibridnim električnim pogonom, znamo da će trebati vremena da se električni automobili s gorivnim člancima etabliraju kao popularan, prihvaćen izbor. Kako bismo ih učinili dostupnima, moramo se potruditi da budu i cijenom pristupačni. Tijekom razvoja Miraija smo uspjeli smanjiti trošak našeg sistema s gorivnim člancima za 95% u odnosu na njegovog prethodnika, FCHV-adv iz 2008. To smo postigli tako što smo njegove sklopove učinili manjima, lakšima, učinkovitijima i jeftinijima za serijsku proizvodnju.

Ovaj sistem ima mnogo zajedničkih dijelova s našim hibridnim električnim modelima, uključujući elektromotor, što smanjuje trošak i povećava pouzdanost. Uvjereni smo da će, kao i hibridna električna vozila, električna vozila s gorivnim člancima postajati sve dostupnija cijenom kako se prodaja bude povećavala. Cilj nam je prodavati desetke hiljada električnih vozila s gorivnim člancima godišnje, širom svijeta.

„Nema potrebne infrastrukture“

 

Istina je da smo u ranoj fazi razvoja mreže za proizvodnju, distribuciju i prodaju vodikovog goriva. Znamo da je dostupnost ovih postrojenja ključna kao podrška vlasnicima prvih električnih vozila s gorivnim člancima, pa kao proizvođač aktivno potičemo razvoj infrastrukture s našim industrijskim partnerima i vladama, na primjer kroz naše sudjelovanje u europskom projektu Hyfive. Isto tako, igramo aktivnu ulogu u Partnerstvu za čistu energiju, najvećem projektu za prikaz vodikove mobilnosti u Europi i UKH2Mobility koji promiče komercijalni razvoj električnih vozila s vodikovim gorivnim člancima u UK.

Ostvaren je napredak, pa je, 2015. godine, u trenutku predstavljanja Miraija, već bilo 40 punionica vodika u europskim zemljama, s planovima za otvaranje još više stotina. Pored osiguravanja značajnog broja punionica, važno je i da one budu strateški smještene, opskrbljujući velike gradove i važne pravce koji ih povezuju.

„Proizvodnja vodika se oslanja na fosilna goriva“

Vodikovo gorivo se može proizvoditi iz mnoštva različitih izvora kojih postoje obilne zalihe. U Europi, vodik se većinom proizvod parnim reformiranjem, pri čemu se prirodni plin koristi kao izvorni materijal, ili elektrolizom koja proizvodi vodik iz vode. Već je moguće koristiti obnovljive izvore, kao što su solarna energija, energija vjetra ili vode za postupak elektrolize.

Ključno je osigurati da ugljikove performanse vodika od „izvora do točkova“ budu odlične. Cjelokupna proizvodnja vodika u Danskoj je iz obnovljivih izvora, a Njemačka i druge zemlje očekuju usvojiti ovaj „zeleni“ tip proizvodnje u nadolazećim godinama.

 

„Baterijska električna vozila su učinkovitija nego električna vozila s gorivnim člancima“

 

Pitanje učinkovitosti pojedinih tehnologija u vozilima nije samo pitanje toga što je danas ostvarivo. Važno je razmišljati i o pogodnostima koje je moguće održati u budućnosti. U tome vidimo važnu ulogu vodika kao glavne struje, izvora energije s malom emisijom koji se može proizvoditi iz obnovljivih izvora.

Uz Mirai i našu tehnologiju električnih vozila s gorivnim člancima pružamo i praktično rješenje – limuzinu pune veličine kojoj nije potrebno cjelonoćno punjenje, a može prijeći istu udaljenost kao benzinski automobil sličnih dimenzija, na jednom punom spremniku goriva. Današnja električna vozila ne mogu parirati ovoj kombinaciji praktičnosti, performansi i ekološke učinkovitosti.