1. Discover Toyota
  2. Electrified
  3. Fuel Cell Electric
  4. Hydrogen Society
Odaberite

Društvo vodika

Saznajte više o načinima na koje vodik mijenja naše društvo

Vodik mijenja izgled prevoza - a učinit će i puno više. Od pogona automobila do grijanja domova, krećemo se prema društvu utemeljenom na vodiku. Za razliku od drugih izvora energije, njegov jedini nusproizvod je voda, lako se skladišti i prijevozi u velikim količinama. Za zamjenu fosilnih goriva koji štete našem okolišu su potrebni održivi sistemi. Vodik će vjerojatno imati najveći utjecaj na dekarbonizaciju - jer je sigurna alternativa koja nas primiče čišćem društvu. Pogledajte naš film kako biste saznali više.

Što je vodik?

Vodik je čist, siguran i posvuda je oko nas – toliko je čest da predstavlja do 70% tvari u svemiru. To znači da ga je moguće lokalno crpiti, jer je tako obilno zastupljen.
Kao izvor goriva, pretvaranje energije vodika je dva do tri puta učinkovitije nego uobičajenih motora – što znači da možete stići dalje, uz manje goriva. A, kako je jedini nusproizvod čista voda, vozila pogonjena vodikom potpuno uklanjaju emisiju CO2 (kao i druge štetne plinove kao što su HC, CO i NOx).

Proizvodnja

Potreba za novim izvorom energije nikada nije bila veća. Naš svijet treba održivi sistem koji će zamijeniti fosilna goriva - a, odgovor je vodik. Vodik se može lako razvijati na postojećoj strukturi fosilnih goriva, čime se smanjuju troškovi i utjecaj, uz zadržavanje radnih mjesta i kapitalnih dobara. Vodik se može proizvoditi uz korištenje stabilne hemije, pa je postupak ne samo siguran i cjenovno povoljan, nego vodik može zadržati energiju dulje nego bilo koji drugi medij - što ga čini izvanredno održivom energijom, u komercijalnom smislu.

Proizvodnja u kući je, isto tako, potpuno održiva - što bi moglo dovesti do kućne proizvodnje vlastite električne energije, čime bi se smanjio utjecaj na okoliš i životni troškovi.

 

Prevoz

U javnom prevozu, mnoge zemlje pokusno koriste vodik. Punjenje vodika je brzo, a on čuva energiju puno duže nego fosilna goriva, pa će vozilo moći ići dalje i duže, bez potrebe za dolijevanjem goriva. Povrh toga, vodik smanjuje emisiju, zagađenje bukom i štetu po okoliš u ogromnoj mjeri - a sve to bez umanjivanja kvalitete prijevoza.

Toyota planira uključiti u promet preko 100 autobusa na pogon vodikom pred Olimpijske i Paraolimpijske igre u Tokiju. Očekuje se da će se time podići shvaćanje i svijest javnosti o vodiku.

 

Česta pitanja

Da, zapravo je postupak izvanredno jednostavan jer je potpuno isti kao doljevanje goriva u konvencionalni automobil.

Ne, traje približno 3 do 5 minuta! Što je isto koliko traje punjenje goriva u benzinski automobil – a, mnogo brže nego punjenje električnog vozila.

Da. Vozila na vodik vjerojatno imaju bolje ubrzanje od većine benzinskih vozila. Energija koja pogoni vozilo niz cestu ima mnogo manje pomičnih dijelova koje treba pogoniti ili kroz koje treba proći.

Vodik je izuzetno sigurno gorivo. Plin je pohranjen u zrakonepropusnim spremnicima, a u izvanredno malo vjerojatnom slučaju propuštanja, ne bi došlo do nakupljanja. Umjesto toga, s obzirom na to da je vodik lakši od zraka, on bi se brzo i bezopasno izgubio u atmosferi.

 

Vodik proizveden uz obnovljivu energiju ne sadrži nimalo ugljika. Kada ga pretvorite u električnu energiju, jedini nus produkt je voda. Lako se, osim toga, skladišti i prevozi, zahvaljujući čemu možemo iskoristiti puni potencijal obnovljivih izvora energije.

Vodik je najčešći element u svemiru, pa ga možemo izvući iz raznih tvari. Uključujući naftu, plin, biogorivo, kanalizacijski talog i vodu. A, s obzirom na to da je posvuda oko nas, nikad nećemo ostati bez njega, što nam garantuje energetsku sigurnost kroz dugi niz godina u budućnosti.

Pored modela Mirai, koristimo vodik na viličarima, kamionima i autobusima. Vodikove gorivne članke je moguće koristiti i za napajanje fabrika, hlađenje rashladnih skladišta i za grijanje domova.

Vodik se može pronaći gotovo posvuda i, srećom, postoji nekoliko načina za njegovo izvlačenje. Jedan je elektroliza, koja uključuje provođenje električne struje kroz vodu. Drugi je parna reformacija, gdje se metan kombinira s parom visoke temperature, dok rasplinjavanje uključuje grijanje organskih materijala na visoke temperature.