Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Toyota Gazoo Racing

spreman za Le Mans

Toyota Gazoo Racing se krajem ovog mjeseca vraća na poprište jednog od svojih najdramatičnijih trenutaka povodom 85. izdanja 24 sata Le Mansa, treće utrke FIA Svjetskog prvenstva utrka izdržljivosti sezone 2017 (WEC).

Kao vodeći u Svjetskom prvenstvu, ekipa putuje u Le Mans nadahnuta velikim prošlogodišnjim razočaranjem kada im je pobjeda iskliznula iz ruku u predzadnjem krugu te nevjerojatnom reakcijom navijača širom svijeta.
Toyota Gazoo Racing se otada usredotočio na intenzivan razvoj automobila TS050 HYBRID s ciljem osvajanja prve pobjede u Le Mansu. TOYOTA je prvi put nastupila u Le Mansu 1985. te je nastupila 18 puta, osvajajući pri tome pet puta drugo mjesto.
Napori usmjereni u razvoj u Higashi-Fujiu i Kölnu iznjedrili su značajno izmijenjeni TS050 HYBRID, koji je trenutno neporažen nakon pobjeda u Silverstoneu i Spa-Francorchampsu.
Novi turbo-benzinski motor V6 od 2,4 litre, s poboljšanom toplinskom učinkovitošću, imao je svoju trkaću premijeru u Silverstoneu, kao i poboljšani hibridni sustav koji se odlikuje lakšim i manjim motor-generatorima koji regeneriraju i oslobađaju 8 MJ po krugu u Le Mansu.
U Le Mansu će se sva tri automobila TS050 HYBRID natjecati podešeni za manje downforcea čime se postiže veća maksimalna brzina što je ključni aspekt na stazi Circuit de la Sarthe dugačkoj 13,629 km.
Ne zanemarujući niti jednu pojedinost, što je dio Toyotine filozofije neprekidnog poboljšanja, ekipa je izmijenila i vozačke postave za Le Mans kako bi podigla natjecateljsku razinu.
/
Mikeu Conwayu i Kamuiu Kobayashiu pridružio se Stéphane Sarrazin u bolidu broj 7 TS050 HYBRID. Ovaj trojac je bio na čelu utrke u Le Mansu kroz duga razdoblja prošle godine, da bi na kraju završio utrku kao drugi.
Sébastien Buemi, Anthony Davidson i osvajač čelnog mjesta na startu 2014. godine Kazuki Nakajima natječu se zajedno u Le Mansu po treći put u TS050 HYBRID sa startnim brojem 8. Oni se prošle godine ispali iz poretka zbog tehničkog problema u predzadnjem krugu dok su bili u vodstvu.
Nicolas Lapierre, koji je za Toyotu osvojio mjesto na postolju 2914. godine, u timu ima uza se Yujija Kunimota i José María Lópeza koji po prvi put nastupaju u Le Mansu, a svi zajedno će nastupati u automobilu TS050 HYBRID sa startnim brojem 9. Ove godine će se Toyota natjecati s tri automobila u Le Mansu, po prvi put od 1999.
Pripreme su se intenzivirale početkom ovog mjeseca kada su svi automobili sudjelovali na službenom danu testiranja, što je jedina prilika natjecateljima za testiranje staze La Sarthe izvan tjedna u kojem se održava utrka. Ekipa je bila zadovoljna učinkovitošću testiranja jer su tri Toyote TS050 HYBRID uvjerljivo osvojile prva tri mjesta.
Le Mans doista predstavlja duh utrka izdržljivosti, sastoji se od gotovo 35 sati vožnje, počevši sa srijedom 14. lipnja, treningom u trajanju od četiri sata s početkom u 16 sati, nakon kojeg slijede dvosatne kvalifikacije koje počinju u 22 sata.
Kvalifikacije se nastavljaju u četvrtak još jednim parom dvosatnih vožnji (u 19 i 22 sata). Startne pozicije se utvrđuju na temelju najbržeg pojedinačnog kruga iz bilo kojeg kvalifikacijskog treninga i Toyota je spremna boriti se za svoje treće vodeće startno mjesto.
Vozačka parada središtem grada u petak daje navijačima jedinstvenu priliku susreta s vozačima prije utrke tijekom vikenda, koja počinje 45-minutnim zagrijavanjem u 9 sati. Sama utrka počinje u subotu u 15 sati.
/
Toshio Sato, Predsjednik tima:
“Le Mans je vrhunac naše sezone i središte ogromnih timskih napora u Higashi-Fujiu i Kölnu. Želim zahvaliti svima na požrtvovnosti i napornom radu tijekom proteklih mjeseci u pripremama za ovu utrku. Svi se sjećamo što se dogodilo prošle godine, ali to je iza nas; sada smo usredotočeni samo na ovogodišnju utrku i očekujemo borbu za pobjedu. Nakon pobjede u prve dvije utrke ovogodišnje sezone, puni smo nade, ali znamo da će se Porsche snažno boriti i da ćemo biti u najboljem izdanju da bismo bili konkurentni.
Dan testiranja je prošao jako dobro za nas, ali se ne zanosimo jer je jedino važan poredak nakon 24 sata utrkivanja. Očekujem vrlo tijesnu utrku što bi bilo fantastično za navijače; ne možemo dočekati biti dio toga.”
Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7):
“Na testiranju smo vidjeli što možemo napraviti pri dobrim vremenskim uvjetima, ali kako tjedan Le Mansa protječe očekujete različite vremenske uvjete, a utrka je, naravno, druga priča. Le Mans je veliki događaj i iščekujemo ga cijelu godinu. Kada izađete na stazu u srijedu sve postaje napetije i atmosfera raste. Zatim, vozeći noću se morate prilagoditi ponašanju automobila u tim uvjetima. Uzbudljivo je biti dio toga.”
Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7):
“Ovo je velika utrka za nas i strašno smo motivirani. Naše pripreme su dobro protekle i s veseljem iščekujem utrku. Mislim da ove godine imamo veliku priliku i moramo učiniti sve s naše strane da stvari mirno teku i da se pripremimo na pravi način. Ovo je nevjerojatno duga utrka koja zahtjeva najbolje pripreme. Nakon prošle godine, svi u ekipi naporno rade i bit ćemo spremni za ovaj izazov.”
Stéphane Sarrazin (TS050 HYBRID broj 7):
“Le Mans je jednostavno nevjerojatna utrka na sasvim posebnoj stazi. Za francuskog vozača natjecanje u Le Mansu, uz svu njegovu povijest, je čarobno iskustvo. Naporno smo radili cijele godine za ovo i veselim se ponovnom nastupu uz Mikea i Kamuija. Prošle godine smo bili blizu pobjede, pa je ove godine cilj sasvim jasan: biti na pobjedničkoj stepenici postolja. Automobil se doima snažno i zato imamo šansu, ali znamo da je Le Mans vrlo teška utrka.”
Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8):
“Ove godine stižemo u Le Mans nakon odličnih testiranja i dvije pobjede u dvije utrke, što znači da su pripreme do sada bile odlične. Impresioniran sam performansama automobila, ali to sada ništa ne znači. Sve moramo napraviti na pravi način, što znači da ćemo naporno raditi cijeli tjedan. Le Mans je uvijek poseban trenutak u sezoni i uvijek stvara snažne osjećaje. Nadam se da će ove godine to biti osjećaji sreće!”
Anthony Davidson (TS050 HYBRID broj 8):
“Stvarno sam spreman za Le Mans ove godine i pun sam pozitivnih osjećaja na početku tjedna utrke. Veliki izazov Le Mansa je da se tijekom utrke tako puno toga može promijeniti, i promijenit će se. Iskusili smo to nekoliko puta i to je to što ovu utrku čini tako posebnom; nikada ne znaš što će se dogoditi. Nitko ne može biti miran jer je ova utrka tako teška. Međutim, naše pripreme se krenule stvarno odlično, pa se osjećam dobro i s veseljem iščekujem utrku.”
Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8):
“Le Mans je sjajna staza i impresivan događaj, jako uživam u njemu. Pobijedili smo na prve dvije utrke sezone WEC, ali Le Mans je druga priča, kao što svi jako dobro znamo. Nevjerojatno je teško pobijediti u ovoj utrci jer vam treba brzina, pouzdanost i malo sreće. Naš automobil je brz, kao što možete vidjeti prema testiranjima, dobro smo se pripremili i svi u timu rade kao ludi da bismo pobijedili u Le Mansu.”
Nicolas Lapierre (TS050 HYBRID broj 9):
“Od prvog kruga na dan testiranja shvatite što ova utrka znači i zašto ste radili cijele godine. Ovo je vrlo posebna staza s vrlo posebnom atmosferom. Odmah možete osjetiti da je TS050 HYBRID konstruiran za Le Mans, što daje dodatno uzbuđenje. Tijekom zadnjeg testiranja, automobil je izgledao jako konkurentno i to je odličan početak, ali pred nama je još puno posla. Osobno sam jako sretan što sam se vratio u automobil klase LMP1 u Le Mansu, hibridni sustav je fantastičan.”
Yuji Kunimoto (TS050 HYBRID broj 9):
“Ne mogu dočekati po prvi put iskusiti tjedan utrke u Le Mansu kao vozač. Moj stariji brat Keisuke se ovdje već natjecao 2009. godine, pa znam koliko je ovo impresivan događaj. Kada sam prvi put vozio po stazi, tijekom testiranja, odmah sam shvatio da je ona izuzetna i odmah mi se svidjela. Puno toga ostaje za naučiti i učiniti prije utrke, ali veselim se biti dio toga svega.”
José María López (TS050 HYBRID broj 9):
“Natjecati se u Le Mansu je bio moj san i zato vjerujem da će sama utrka biti impresivna, uz navijače, brzinu i atmosferu. Za mene, tjedan utrke se sastoji od priprema i poduzimanja svega potrebnog korak po korak; dug je tjedan do početka same utrke. Izazov Le Mansa nije samo u vremenima po krugu; moramo biti dosljedni, dobri u prometu na stazi i stići do zastave bez problema. Mislim da imamo snažan automobil, pa je na nama da budemo brzi.”
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.