Naš cilj je eliminisati emisiju CO2 iz cijelog životnog vijeka vozila do 2050. godine.
Kako bismo postigli ciljeve našeg Izazova nulte emisije CO2 u životnom vijeku radimo na konstrukciji ekološki povoljnijih vozila koji koriste sirovine s manjom količinom ugljika. Osim toga, konstruišemo i vozila s manje dijelova. U većoj mjeri koristimo biomaterijale iz obnovljivih izvora čineći pri tome naša vozila jednostavnijima za rastavljanje i reciklažu.
Naš cilj je eliminisati emisiju CO2 iz cijelog životnog vijeka vozila do 2050. godine.
Otisnut 2017. godine u francuskoj luci Saint-Malo, Energy Observer je prvi autonomni brod na pogon vodikom koji uopšte ne ispušta stakleničke plinove niti dimne čestice. Ovaj brod budućnosti s električnim pogonom koristi mješavinu obnovljive energije i sistema koji stvara vodik bez ugljika iz morske vode.
Kako je vodik u središtu projekta Energy Observer, Toyota Motor Europe je imala dobar razlog postati partner projekta. Ponosni smo što smo dio 6-godišnjeg putovanja oko svijeta radi provjere ovog broda u različitim klimatskim uslovima.
Toyota je predvodnik vodikove tehnologije zadnjih 20 godina. Provođena su obimna ispitivanja u zahtjevnim uslovima kako bi se potvrdilo da vodik može biti praktično alternativno gorivo. Vodik pruža pogodnosti brzog punjenja, značajnog dosega vožnje te sjajno iskustvo vožnje bez emisije što ga čini odličnim pogonskim gorivom za automobile, autobuse, kamione, viličare – a sada, naravno, i brodove!
Odličan primjer uspješne primjene tehnologije FCEV na teškim kamionima u inovativnom logističkom projektu koji je pokrenut u luci Los Angeles. Ovaj projekt prevoza tereta na pogon vodikom, s nultom emisijom, među ostalim partnerima, podržava i Toyota. Projekt će uključivati 10 teških električnih kamiona s gorivim ćelijama te četiri mašine s nultom emisijom, za rukovanje teretom.
Dodatno, dvije punionice će biti dodate trima postojećima smještenima na Toyotinim lokacijama oko Los Angelesa.
Ovaj obimni projekat će značajno doprinijeti prevozu robe „od obale do trgovine“ uz nultu emisiju, širom područja Los Angelesa, a u konačnici i do lokacija dublje u unutrašnjosti. On će pomoći smanjiti godišnju emisiju ispuha motora za 465 tona stakleničkih plinova te 0,72 tone čestica i dušičnih oksida.
To je dodatni dokaz da je vodik obećavajuće rješenje za nultu emisiju i u sektoru teških kamiona.
Zvuči kao čarolija: stavite poseban uređaj u dodir sa zrakom, izložite ga sunčevom svjetlu i on počinje proizvoditi gorivo, besplatno! To je osnovna ideja na kojoj se temelje istraživanja koja provodi Holandski institut za fundamentalna energetska istraživanja (DIFFER) u saradnji s Toyotom u Europi. Ovo partnerstvo ima za cilj razvoj uređaja koji upija vodenu paru i cijepa je na vodik i kisik koristeći sunčevu energiju.
Do danas su DIFFER i Toyota u Europi pokazali u zajedničkog studiji izvedivosti da ovaj princip stvarno radi. Istraživači su razvili novu foto elektrokemijsku ćeliju u krutom stanju koja može uhvatiti vodu iz okolnog zraka, a zatim stvoriti vodik pod sunčevim svjetlom.
U sljedećem koraku projekta, partneri namjeravaju značajno unaprijediti djelovanje. Ta poboljšanja će uključivati primjenu vrhunskih materijala i optimizaciju arhitekture sistema radi povećanja unosa vode i količine upijenog sunčevog svjetla. Nakon što savladaju ovu prepreku, istraživanje će se usmjeriti na povećavanje kapaciteta ove tehnologije.
Ko zna, možda jednog dana takav sistem bude korišten za pogon automobila!