Sve što trebate znati o našem novom automobilu pogonjenom vodikom.

Mirai – što u prijevodu s japanskog doslovno znači 'budućnost' – predstavlja početak nove ere u automobilskoj industriji.
 
Koristeći vodik za proizvodnju električne energije i time emitirajući samo vodu, Mirai osim što postiže iznimne ekološke performanse, ujedno isporučuje sve što se očekuje od automobila nove generacije: na prvi pogled upadljiv i prepoznatljiv dizajn; vozački užitak zahvaljujući odličnim voznim osobinama (postignuto niskim težištem automobila); te vrlo tiho i snažno ubrzanje koje omogućuje elektromotor.

Tehnološka revolucija

Mirai koristi Toyotin sustav gorivnih članaka (TFCS), koji kombinira tehnologiju vodikovih gorivnih članaka i prepoznatu hibridnu tehnologiju, te uključuje Toyotin novorazvijen svežanj gorivnih članaka (FC Stack) i visokotlačne spremnike vodika.

Princip rada

Novi TFCS sustav je znatno učinkovitiji od motora s unutarnjim izgaranjem i ne emitira CO2 i ostale štetne plinove tijekom vožnje. Vozači mogu očekivati istu razinu ugode i jednostavnosti koju nude konvencionalna vozila s benzinskim motorom, ali sa velikom autonomijom i vremenom punjenja vodika u spremnike od oko tri minut.
 
Sustav se sastoji isključivo od Toyotinih komponenti, uključujući Toyota FC Stack, FC pretvarač napona i visokotlačne spremnike vodika.

/
Snaga pogonskog sustava

Novi Toyotin FC Stack postiže maksimalnu izlaznu snagu od 114 kW (155 KS) i odlične performanse uz globalno vodeću gustoću izlazne energije od 3,1 kW/L (2,2 puta više od Toyotinog konceptnog modela FCHV).
 
Posve novi, kompaktni i visokoučinkovit pretvarač napona velikog kapaciteta razvijen je kako bi pojačao izlaznu generiranu voltažu iz gorivnih članaka na 650 volti. Povećavanjem voltaže moguće je ugraditi elektromotor manjih dimenzija i smanjiti broj gorivnih članaka u svežnju.

Iznimna vozačka upravljivost i tihi rad

Snažan FC Stack i optimalna upravljačka kontrola baterije pogone elektromotor i osiguravaju izuzetan odziv na pritisak papučice gasa pri svim brzinama. Okretni moment je dostupan trenutno, čime je osigurano uglađeno ali istovremeno i vrlo snažno ubrzanje.
 
Stabilnost u vožnji i razina udobnosti su poboljšani smještanjem glavnih dijelova pogona i visokotlačnih spremnika u središnjem dijelu podnice, čime je osigurano i nisko težište te gotovo idealna raspodjela mase. Ujedno, karoserija je vrlo kruta, naročito u predjelu stražnjeg ovjesa.

Podnica je s donje vanjske strane u cijelosti zatvorena i potpuno ravna, čime se postižu odlične aerodinamične značajke, puno manje potrošnja energije i stabilnost u vožnji. Male zračne peraje na stražnjem dijelu automobila također poboljšavaju pravocrtnu stabilnost, naročito pri većim brzinama.
 
Izvanredna tišina tijekom vožnje je postignuta učinkovitim pogonom preko elektromotor, aerodinamičnim dizajnom i smanjenom bukom vjetra, te korištenjem najkvalitetnijih zvučno-izolacijskih materijala u područjima između kabine i dijelova pogona. Također je korišteno i specijalno staklo za vjetrobran i ostale prozore koje ima odlične mogućnosti zvučne izolacije.
 
Karakteristični „Bs“ način rada (podrška kočenju) učinkovito iskorištava mogućnosti regenerativnog kočenja.

Budućnost je u vodiku

Potreba za alternativnim oblicima energije naspram fosilnih goriva je očita i stvarna – stoga mi u Toyoti vjerujemo kako je upravo vodik gorivo budućnosti. Vodik je najobilniji element u svemiru, a nalazi se gotovo u svemu – od vode do biljaka. Sadrži sasvim dovoljno energije za potrebe naših domova, a sada je spreman i za pogon automobilske industrije.

Kemijska reakcija

Kada utočite vodik u Mirai, plin pod velikim tlakom ide prema spremnicima izrađenih od ugljičnih vlakana, gdje se skladišti. Kada je sustav aktivan, iz svježeg zraka koji ulazi kroz prednju masku, izdvaja se kisik te ulazi u gorivni članak i spaja s vodikom iz visokotlačnog spremnika. Rezultat navedenog kemijskog procesa je električna energija za pogon elektromotora, a nusprodukt je čista voda.

/

Mirai će biti predstavljen odabranim europskim tržištima (Velika Britanija, Njemačka i Danska), od rujna 2015.
 
Budućnost je stigla i zove se Mirai.

Galerija
 

Saznajte više o Toyoti

Prodaja Toyotinih hibrida premašila 15 miliona Prodaja Toyotinih hibrida premašila 15 miliona Toyota je širom svijeta prodala preko 15 miliona hibridnih električnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do januara 2020. U Europi je prodaja HEV - hibridnih električnih vozila, premašila brojku od 2,8 miliona, zahvaljujući širokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje. Eko priča ProCredit Bank Eko priča ProCredit Bank Zaštita okoliša nalazi se u središtu misije ProCredit Bank, a vlastitim primjerom ova banka nastoji doprinijeti razvoju koji će biti ekološki i društveno održiv. Toyota hibridni karavan Toyota hibridni karavan Toyotini hibridi kreću u obilazak Hercegovine Nova Toyota Prius Plug-in Hybrid donosi visoke tehnologije Nova Toyota Prius Plug-in Hybrid donosi visoke tehnologije Toyota Prius originalan je i svjetski priznat hibridni automobil, s tradicijom liderstva u visoko-tehnološkim inovacijama koja traje preko 20 godina.