TOYOTA C-HR

Hy-Power CONCEPT

Dojmljiva obrada dizajna

Tim iz ED2, Toyotinog europskog dizajnerskog studija, je istraživao nove zamisli u pogledu boja, tekstura i obloga da bi stvorio Toyota C-HR Hy-Power Concept, novo tumačenje crossovera koje nudi snažan vizualni dojam, povezan s korištenjem novog hibridnog pogona snažnijih performansi.

Toyota C-HR has uživa veliki uspjeh od pokretanja prodaje krajem 2016. godine kada je postao Toyotina ulaznica u segment crossovera srednjeg segmenta zahvaljujući upečatljivom izgledu i sjajnim voznim karakteristikama, utemeljen na platformi Toyota New Global Architecture-based (TNGA). Dostupnost Toyotine zadnje generacije hibridnog pogona se isto tako pokazala jako popularnom među kupcima, obuhvaćajući većinu europske prodaje (više od 75 posto).

Produkcijski model je pružio nadahnuće Toyotinim dizajnerima za istraživanje mogućnosti oblikovanja izvedbe sa snažnijim hibridnim pogonom, čiji će dizajn biti još dojmljiviji i emotivno nabijeniji. Rezultat je novi Toyota C-HR Hy-Power Concept, koji doživljava svoju svjetsku premijeru na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, a oblikovao ga je tim iz ED2, Toyotinog europskog dizajnerskog studija s juga Francuske.

/
Koncept

Toyotina namjera je bila razviti izgled Toyote C-HR radi stvaranja vrlo poželjnog vozila koji se još snažnije povezuje s kupcima koji imaju jako izražen osobni ukus i životni stil, naglašavajući njegov izgled i užitak u vožnji. Protežući dodatno uzorak romba kojim je prožet proizvodni model, ovaj novi koncept se odlikuje visokokvalitetnom izvedbom i pažnjom koja je posvećena detaljima.

U usvojenom dizajnu se očituje i prisutnost snažnijeg hibridnog pogona, najavljujući budući smjer Toyotinog hibridnog programa.

Vanjština

Od samog početka projekta Toyota C-HR Hy-Power Concept dizajnerski tim je znao da ne želi pribjeći dodacima na vozilu radi postizanja željenog dojma. Umjesto toga, usmjerili su svoje vještine u naglašavanje usađenih kvaliteta konstrukcije postojećeg vozila kroz inovativno korištenje boja, tekstura i detalja. U osnovi su za konceptno vozilo korišteni potpuno isti limovi kao za auto iz proizvodnje.

Za značajnije korištenje motiva romba koji se provlači kroz izgled Toyote C-HR, tim iz ED2 je nadahnuće pronašao u prirodnim silama koje pretvaraju ugljik u dijamante i u načinu na koji stijena može skrivati užarenu, rastaljenu jezgru.

Ovo razmišljanje je dovelo do korištenja nove mat srebrne boje Dark Carbon radi naglašavanja isprepletenosti oštrih crta vozila i duboko utisnutih površina. Ovaj učinak je naglašen korištenjem sjajnih crnih elemenata, uključujući donji prednji spojler, površinu iznad Toyotine značke na prednjem kraju automobila i obloge lukova kotača. Tamni krom podržava ovaj učinak dodacima kao što su okviri glavnih svjetala, okviri prozora i u aluminijskim naplatcima od 20“.

/

Dramatična proturječnost je postignuta začudnim korištenjem boje Burning Orange na prednjim stupovima, kućištima vanjskih retrovizora i umetcima unutar glavnih svjetala. Ova boja se koristi i za naglašavanje unutar romboidne mreže donje prednje maske.

Korištenjem boja, tekstura i oblika postignut je još snažniji učinak na krovu ovog konceptnog automobila. Jedinstveni film s romboidnim izrezima prekriva cijelu površinu u uzorku faceta i teče od najtamnije crne straga do sjajne narančaste sprijeda, miješajući pri tome kontrastne mat i sjajne plohe.

Unutrašnjost

Dizajnerske teme izvana prenose se u unutrašnjost vozila i podržavaju snagu dizajna s posebnim naglascima u kombinaciji crnih presvlaka i obloga s detaljima u boji Burning Orange.

Sjedala pružaju odličnu potporu tijelu i presvučena su crnom kožom, a nasloni za glavu i bočna ojačanja su narančasta. Korišten je konac u boji Burning Orange radi stvaranja jedinstvenog, asimetričnog uzorka višestrukih rombova preko naslona i sjedišta.

Ovaj dizajn se pretače na unutrašnje obloge vrata na kojima se ističu i narančasti nasloni za ruku. Dodatak dojmu daje i narančasta obloga koja se proteže cijelom širinom ploče s instrumentima i uokviruje dodirni ekran multimedijskog sustava Toyota Touch® 2.

/
Novi hibridni pogon velike snage

Cijeli koncept je konstruiran oko korištenja novog hibridnog pogonskog sklopa koji nudi više snage i bolje performanse od sustava sa 122 KS koji se ugrađuje u Toyotu C-HR koja je trenutno u proizvodnji. Tu se ogleda značajni strateški budući razvoj tehnologije u kojoj je Toyota vodeća u svijetu, a koji će omogućiti ugradnju snažnijih hibridnih sustava sve modele.

Više pojedinosti o ovom širenju hibrida bit će predstavljeno početkom 2018. godine.

/
Interview Lance Scott, Glavni dizajner, Toyota ED2

Lance Scott je predvodio tim koji je proizveo Toyota C-HR Hy-Power Concept. Objašnjava kako je projekt proveden.

Koji je bio doprinos dizajnerskog centra ED2 proizvodnji Toyota C-HR?

Lance Scott: Bili smo uključeni u ranim fazama projekta i kod vanjskog oblikovanja, ali i kod oblikovanja unutrašnjosti. Razvili smo originalni koncept vanjskog izgleda koji je prikazan u Parizu 2014. te ga izmijenili za Salon automobila u Frankfurtu 2015. kao najavu glavnih motiva vanjskog dizajna. Što se tiče oblikovanja unutrašnjosti, naš je prijedlog bio smjer odabran tijekom natječaja za unutrašnji dizajn te je razvijen za proizvodnju.

Model koji je u proizvodnji se već odlikuje dramatičnim i vrlo dojmljivim dizajnom – kakav je to imalo utjecaj na stvaranje još snažnijeg dojma za Hy-Power Concept?

Kada smo pokrenuli ovaj projekt, znali smo da ne moramo raditi bilo kakve dramatične izmjene cjelokupnog dizajna. Ono što smo htjeli učiniti je gotovo pročistiti ili sabiti jedinstvenu vrijednost Toyote C-HR i vidjeti kako bismo joj mogli dati dodatni naglasak koristeći novu i jedinstvenu boju i unutrašnje obloge.

Je li status i uspjeh ovog modela imao utjecaja na Vaš pristup ovom projektu?

Činjenica da je Toyota C-HR ključan model čija je prodaja nedavno krenula te da se dobro prodaje natjerala nas je da shvatimo da ne bismo trebali uvesti zbrku s izložbenim automobilom. Vratili smo se početnom zadatku i profilu ciljanog kupca da bismo odredili kako možemo staviti naglaske na dizajn zadržavajući istovremeno izvorni smjer.

Koje je izazove i prilike postavio proces oblikovanja izložbenog automobila?

Izazov je bio ne zastraniti od kvaliteta koje definiraju Toyotu C-HR, nego ih dodati na svjež i originalan način. Na primjer, željeli smo zadržati visoku kvalitetu proizvodnog automobila, pa smo istraživali različite načine izražavanja jedinstvenosti u unutrašnjosti. Korištenjem kožnih obloga visoke kvalitete uz jedinstveni konac i uzorke šavova uspjeli smo nadograditi temeljne kvalitete ambijenta u unutrašnjosti.

Kako ste interpretirali motiv romba koji krasi Toyotu C-HR?

Motiv romba nas je naveo da razmišljamo o procesu kojim dijamant nastaje iz ugljika. Ugljik sam po sebi ima zanimljiva svojstva i to nas je navelo da unutrašnjost vozila uredimo u novoj, fluidnoj boji ugljika koja nema niti mat niti sjajan izgled.

S druge strane, to nas je navelo da razmišljamo o rastaljenim materijalima, kao što je lava, koja predstavlja snažan kontrast između svoje ohlađene gornje površine i tekućeg središta koje je još crveno usijano. To je bilo nadahnuće za stvaranje boje krova i dinamičnog uzorka koji se mijenja od žive crvene do crne.

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.