Akio Toyoda

Predsjednik tvrtke TOYOTA

Tokio – Akio Toyoda razmišlja o budućnosti – o dalekoj, dalekoj budućnosti – dok predvodi Toyota Motor korporacijom kroz veoma promjenjivu automobilsku industriju.

Veliki rizik, kako kaže predsjednik Kompanije, je ne raditi ništa i misliti da je 2050. godina veoma daleko.

Pripremati se za novu eru predstavlja mnogo više od ličnog ponosa. Kao unuk osnivača Kompanije i sin prethodnog predsjednika Kompanije, Toyoda je odlučan da nastavi uspješnu 80-ogodišnju tradiciju proizvođača automobila na uzlaznoj putanji. Ali promjena vremena znači i izmjenu taktike, čak i za globalnog konkurenta kakav je Toyota.

Toyota mnogo ulaže u razvoj novih tehnologija, od vještačke industrije i robotike do električne industrije. Najbolji Japanski proizvođač automobila također traži i nove partnere, ne samo u okviru veoma naprednih start up-ova, već i u okviru stare konkurencije poput Mazde i Suzukija. Možda danas ovi zadaci mogu donijeti gubitak profita, ali oni predstavljaju ulaganje u budućnost.

Uz posredstvo prevodioca, 61-godišnji Toyoda je 29. oktobra razgovarao sa Hans Greimelom iz Asia Editora o budućim usmjerenjima Kompanije, načinu zadržavanja automobila interesantnim za vožnju i teretu porodičnog imena.

P: Imate istoriju izazova u Toyoti, počevši od stvaranja Gazoo online poslovanja polovnih vozila tokom 1990-tih godina. Kako uspjevate da radite sve to kao predsjednik Kompanije?

O: Svi zaposleni (u Toyoti) vjeruju da obavljaju posao na pravi način, ali da se svijet mijenja.

Kada smo stvorili Gazoo, ja sam samo bio šef odjela. Predložio sam da mora da postoji bolji način poslovanja. Zbog moje izjave, suočio sam sam se sa velikim otporom. Obilazeći servise ovlaštenih partnera, kako bih vidio kako oni rade svoj posao, vidio sam veliki broj vozila koja su postrojena, ali se samo na malom broju stvarno i radilo.

Kada sam spomenuo da servisne radionice predstavljaju samo parking mjesta, zaposleni su bili ljuti zbog te izjave.
Samo zato što sam pričao o tome, naišao sam na otpor. Zbog toga, pričam o agendi kao da sam Jedi protiv Imperije. Sada, ja sam predsjednik kompanije, ali su moja osjećanja i dalje ista. I dalje se osjećam kao Jedi, kao kada sam bio na poziciji šefa odjela. Činjenica je da je predsjednik Toyote osoba koja razmišlja na taj način, kao i Jedi, kako bih želio da i investitori razumiju.

Znači i dalje se osjećate kao Jedi?

Da. Iako možda nema presedana, verujem da uvijek postoji bolji način. Živeći sa vizijom da uvijek postoji bolji način, nadam se da motivišem sve zaposlene u Toyoti da prihvate nove izazove.

Zašto ste podijelili Toyotu u male podkompanije prošle godine?

Kada smo prodali više od 10 miliona jedinica, pomislio sam da to što smo toliko veliki postaje slabost za Toyotu. Morali smo da se pobrinemo da to pretvorimo u snagu. Svaki region ima različite kupce, različite linije i različite pristupe.

Želio sam da ljudi koji imaju najveću strast i znanje za određeno područje ili region, donose odluke za to područje. Sada u Toyoti ulažemo velike napore da je najbolja osoba, prava osoba pozicionira tako da može najbolje da upravlja.

Na primjer, imamo kompaniju za sportske automobile Gazoo Racing, koja se fokusira na uzbudljive sportske automobile. Takođe, imamo komercijalnu kompaniju koja se fokusira na radna vozila. A za nove generacije, za ekološki prihvatljiva vozila, imamo naprednu kompaniju za istraživanje i razvoj.

Nakon početka, vidjeli smo da nam nedostaju neke stvari. Na primjer, nismo imali kompaniju koja se bavi novonastalim tržištem. Tako da smo ih dodali. Sada imamo dobro izvještavanje o cijelom svijetu.

Koji je najveći rizik sa kojim se Toyota može suočiti u narednih 30 godina?

Misliti da je 2030. ili 2050. godina daleko u budućnosti, a ne činiti ništa je najveći rizik. Ipak, imamo dosta stvari koje treba uraditi. Mnoge stvari. Svijet se mijenja. Automobili se mijenjaju i ako smo zadovoljni samo onim što je sada, mislim da će se rast Toyote zaustaviti.

Kako Toyota može da planira toliko unaprijed?

Osnivači kompanije, uključujući i mog dedu, zapravo nisu uživali ni u jednom od plodova svojih napora prije nego što su umrli. Sa stavom "Hajde da to uradimo", ta grupa je pretvorila Toyota grupu u današnjeg proizvođača automobila, a to je ogromna transformacija. Zahvaljujući njihovim naporima, mi, koji danas radimo u Toyoti, uživamo beneficije.

Nekoliko decenija od danas, kako će nas buduće generacije procijeniti? To će biti određeno izazovima koje sada imamo. Da li želim da kažu da su oni koji su radili u Toyoti prije njih rasipali sva sredstva? Ili želim da kažu, da sada imaju koristi od njihovog napornog rada? Neki ljudi koji sada rade za Toyotu biće tu i oko 2050. godine. I siguran sam, da bi ti ljudi željeli da osiguraju održiv razvoj.

Kada ste 2009. postali predsjednik Kompanije, skoro nikada niste pričali o svojoj porodici. Sada više nego ikada govorite o porodici i odgovornosti koje Vaše ime nosi. Zašto?

Moje prezime je nešto što sam krio većinu svog života. Počeo sam da koristim svoje ime kao izraz moje individualnosti. Dosta iskustava je doprinijelo tome. Kongresne rasprave, na primjer. Rekao sam tada da su svi automobili imali moje ime na njima. Rekao sam to, jer sam mislio da ljudi slušaju ono što govori vrh kompanije, ali sam želio da svijet zna ko daje komentare.

Zatim je bilo moje iskustvo sa Paraolimpijancima. Oni su zaista optimistični i sjajni borci. Pretvorili su svoj hendikep u svoje lične snage. Kada sam to primjetio, shvatio sam da treba da koristim svoje ime kao izraz individualnosti.

Da li postoje stvari koje možete da uradite kao predsjednik, samo zato što je Vaše ime Toyoda?

Postoje određene stvari koje mogu da uradim, samo zato što nosim ovo ime. Uključujući Tokio Motor Show. Prvu konferenciju je vodio Izvršni potpredsednik Didier Leroy. Mnogi su se pitali zašto se predsjednik Kompanije nije pojavio u gradu u kojem je nastao Tokio Motor Show?

Ali, kada je gospodin Leroy, kao neko ko ne priča japanski, prisustvovao konferenciji već od prvog dana, smatrao sam da će to najbolje predstaviti Toyotu kakava je danas. Raznolikost.

Sve više unosite svoju ličnost u Kompaniju i u automobile. Da li je ovo dio strategije za borbu za veću komfornost automobila?

Tako je. Postoji toliko konkurenata, bilo u autonomnoj vožnji ili električnim vozilima. Pojavljuju se novi proizvođači, posebno u zemljama u razvoju. Čak Dyson kaže da želi da proizvede ekološki prihvatljiv automobil. Zatim tu su Apple i Google.

Dakle, neko sa autoindustrijskom pozadinom treba da se fokusira na vozila koja osvajaju ljubav i naklonost svojih korisnika, jer se suočavaju sa izazovom nove mobilnosti.

Kako će vozila izgledati u 2030-toj i 2050-toj godini?

Ne znam. U 2030-toj i 2050-toj godini, volio bih da budem tamo. Ali vozila u tom vremenu možda neće imati točkove ili upravljač. Možemo samo da zamišljamo takve stvari. U Japanu, svoj automobil nazivamo „voljeni automobil“. Čak i u 2050-toj godini povezanost između automobila i vozača će biti nalik prijateljstvu ili će imati neku sličnu vrstu odnosa.

Saznajte više o Toyoti

Camry se vraća na europsko tržište Camry se vraća na europsko tržište Nakon 14 godina izbivanja, Toyota ponovno uvodi Camry u zapadnu Europu, sa novom platformom i sa najnovijim hibridnim pogonom. TOYOTA GAZOO RACING pobijeda u Le Mansu TOYOTA GAZOO RACING pobijeda u Le Mansu TOYOTA GAZOO Racing pobijedila je u 86. utrci 24 sata Le Mansa, ostvarivši istorijsku, prvu pobjedu u svom dvadesetom pokušaju. Live streaming utrke 24 sata Le Mansa Live streaming utrke 24 sata Le Mansa Utrku 24 sata Le Mansa moći ćete pratiti uživo s kamera postavljenih na dva Toyotina automobila TS050 Hibrid. Početak utrke, koja će trajati jedan cijeli dan, zakazan je za 16.06. u 15h. TOYOTA GAZOO Racing osvaja privremeno prvo startno mjesto u Le Mansu TOYOTA GAZOO Racing osvaja privremeno prvo startno mjesto u Le Mansu TOYOTA GAZOO Racing je započeo svoj izazov na 24 sata Le Mansa u pozitivnom ozračju, osvojivši privremeno najbolje startno mjesto nakon prvog kvalifikacijskog treninga, u drugoj utrci FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) 2018.-19. Optimiranje protoka unutar sustava mobilnosti uz AI Optimiranje protoka unutar sustava mobilnosti uz AI Turing i Toyotina fondacija za mobilnost surađuju na modernizaciji urbanizma i upravljanja prometom Dvostruka pobjeda u Spa za TOYOTA GAZOO Racing Dvostruka pobjeda u Spa za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing započela je sezonu 2018./19. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobjedom u utrci Total 6 sati Spa-Francorchamps Toyota Motor Europe nagradila najbolje trgovce Toyota Motor Europe nagradila najbolje trgovce Gleneagles, Škotska – april, 2018. – Toyota Motor Europe dodijelila nagrade Ichiban 2018. u prekrasnom krajoliku škotskih visova u Perthshireu TOYOTA GAZOO Racing potvrđuje vozačku posadu: pridružuje se Fernando Alonso TOYOTA GAZOO Racing potvrđuje vozačku posadu: pridružuje se Fernando Alonso TOYOTA GAZOO Racing može potvrditi svoje vozače za sezonu 2018.-19. u FIS Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC) i objaviti da se Fernando Alonso pridružio momčadi. Prodaja Toyota Motor Europe (TME) 2017. dosegnula 1 milijun vozila uz preko 40% hibridnih vozila Prodaja Toyota Motor Europe (TME) 2017. dosegnula 1 milijun vozila uz preko 40% hibridnih vozila Toyota Motor Europe je objavila prodaju u 2017. godini 1.001.700 Toyotinih i Lexusovih vozila, što je povećanje od 8% u odnosu na 2016. Ukupni tržišni udio grupe narastao je na 4,8%. TOYOTA GAZOO Racing ostaje u utrkama izdržljivosti TOYOTA GAZOO Racing ostaje u utrkama izdržljivosti TOYOTA GAZOO Racing će se natjecati u FIA Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018/2019. FIA World nakon što je potvrdila svoju posvećenost razvoju tehnologije hibridnog pogonskog sklopa kroz motosport. Toyota Yaris 2017. osvojila 5 zvjezdica na ispitivanju Euro NCAP Toyota Yaris 2017. osvojila 5 zvjezdica na ispitivanju Euro NCAP Prodaja Toyote Yaris 2017. pokrenuta je početkom godine, a na najnovijem ispitivanju sigurnosti Euro NCAP 2017. Yaris je osvojio maksimalnih 5 zvjezdica. Ovo postignuće je jasan dokaz Toyotine posvećenosti sigurnosti automobila. TOYOTA GAZOO Racing spreman za bitku u Bahreinu TOYOTA GAZOO Racing spreman za bitku u Bahreinu TOYOTA GAZOO Racingželi završiti sezonu 2017. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti na najbolji način trećom uzastopnom pobjedom u završnoj utrci sezone, Bapco 6 sati Bahreina. Pobjeda u Kini za TOYOTA GAZOO Racing Pobjeda u Kini za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing je dominirao na 6 sati Šangaja i osvojio svoju četvrtu pobjedu u FIA Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC) 2017. godine na dan obilježen razočaranjima. TOYOTA GAZOO Racing ekipa osvojila prva dva mjesta u utrci TOYOTA GAZOO Racing ekipa osvojila prva dva mjesta u utrci Ekipa TOYOTA GAZOO Racing osvojila je prva dva mjesta na domaćem terenu nakon sadržajem bogatog, kišnog natjecanja 6 Hours of Fuji, sedme runde natjecanja FIA World Endurance Championship (WEC) 2017. 2017 TOYOTA Five Continents Drive 2017 TOYOTA Five Continents Drive Izlazak na cestu radi proizvodnje sve boljih automobila
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.