Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Toyota Gazoo

Racing

Tokom 2015. godine Toyota je sve svoje aktivnosti u trkama objedinila u TOYOTA GAZOO Racing i postavila automobilizam kao osnovu u svojoj posvećenosti konstruisanju sve boljih automobila.

Pomjeranje granica
Tokom 2015. godine Toyota je sve svoje aktivnosti u trkama objedinila u TOYOTA GAZOO Racing i postavila automobilizam kao osnovu u svojoj posvećenosti konstruisanju sve boljih automobila. Toyotin osnivač, Kiichiro Toyoda, još 1952. godine je rekao:
„Automobilski sport je više od zabave. On je važan za razvoj automobilske industrije. Kao što atletičari testiraju svoje mogućnosti tako što se punom snagom međusobno takmiče na Olimpijadi, tako i proizvođači automobila koriste trke da bi automobile dovodili do maksimalnih granica izdržljivosti i performansi, takmičeći se međusobno za nadmoć, što im omogućuje da istraže i pronađu nove načine na koji mogu da razviju napredne tehnologije“.
Aktivnosti TOYOTA GAZOO Racing tima fokusirane su na tri osnovna elementa: razvoj automobila, unaprijeđenja inženjera i razmjenu uzbuđenja sportske vožnje sa klijentima i fanovima.
Učestvovanjem u zahtjevnim takmičenjima kakvi su FIA Svjetski reli šampionat (WRC), FIA Svjetski šampionat izdržljivosti (WEC), Toyota pomjera granice svojih automobila, u težnji da konstruiše sve bolja vozila. Osim toga, TOYOTA GAZOO Racing Južnoafrička republika, koja dijeli istu viziju sa TOYOTA GAZOO Racing, takmiči se na reliju Dakar.
Od glatkog asfalta do grubih neasfaltiranih puteva, WRC je nemilosrdno trkanje velikim brzinama kroz skoro svaki mogući tip javnog puta na svijetu. Na ovom intezivnom trkanju punim gasom, vozači sve vrijeme moraju da procjenjuju kakva je podloga.
Konstruisati automobil za svjetski reli je sve samo ne puka teorija. Poenta je pripremiti automobil tako da može da se vozi na limitu na svakoj vrsti podloge, koristeći se znanjem „iz prve ruke“. To je morao da ima u vidu TOYOTA GAZOO Racing kada se posle 17 godina odsustvovanja vratio u WRC.
Timom rukovodi Tommi Makinen, četvorostruki šampion FIA Svjetskog reli šampionata, a jak vozački tandem čine Jari-Matti Latvala (automobil broj 10), jedan od najbržih reli vozača na svijetu, kao i izuzetno iskusni Juho Hanninen (automobil broj 11). TOYOTA GAZOO Racing ima sve neophodne sastojke za uzbudljiv izazov.
Tokom više od godinu dana, tim je skupio hiljade sati u radionicama, test-programima širom Europe, sve sa ciljem da budu spremni za reli Monte Karo.
Toyota je imala velikog uspjeha u reliju u prošlosti, ali danas projekat Yaris WRC ipak predstavlja potpuno novo poglavlje u bogatoj i raznovrsnoj trkačkoj istoriji kompanije. Posvećeni konstruisanju sve boljih vozila kroz iskustva stečena u trkama, TOYOTA GAZOO Racing tim je u 2017. očekivao samo provjeru nivoa konkurentnosti, određivanje pravca daljeg razvoja automobila i učenje kroz ostvarene rezultate.
Ipak, početak je bio veoma pozitivan, iznad svih očekivanja. Na svom debiju Lari-Matti Latvala i njegov suvozač Mikka Anttilla završili su reli Monte Karlo na drugom mjestu, dok su Juho Hanninen i Kaj Lindstrom stigli 16, osvojivši važne poene posljednjeg dana na Power Stage-u.
U reliju Švedske, rezultat je bio još bolji, jer je Latvala zabilježio prvu pobjedu za TOYOTA GAZOO Racing WRT, a Hanninen osvojio još važnih poena. Tim je trenutno drugi u šampionatu konstruktora, dok Latvala vodi u šampionatu vozača.
Naredna stanica Svjetskog reli šampionata, treća runda, je reli Meksiko, koji se vozi od 9–12 marta. To će biti prvi test na zemljanoj podlozi i prvi reli koji se vozi na visokim temperaturama, sa dijelovima staze na izuzetno visokoj nadmorskoj visini, gdje motor ostaje bez dovoljno kisika. To je još jedan potpuno novi izazov za TOYOTA GAZOO racing.
Inspirisani da pobijede na trci 24 časa Le Mana
Suočeni sa teškom sezonom u Svjetskom šampionatu izdržljivosti 2016, u kojoj je malo nedostajalo do pobjede u Spa i Le Manu, TOYOTA GAZOO Racing je godinu poslije devet trka završila sa sedam osvojenih podijuma, 229 poena, a TS050 HYBRID je zauzeo treće mjesto u šampionatu konstruktora.
Ove godine, tim ulazi u novu sezonu snažniji nego ranije, spreman da se bori za prvo mjesto.
Kako bi pokazala posvećenost trkama izdržljivosti, i povećala šanse da pobedi na trci 24 časa Le Mana, tim će nastupati sa tri TS050 HYBRID prototipa na trci 6 sati Spa-Frankoršampa i 24 časa Le Mana.
Argentinac Jose Maria Lopez pridružio se WEC pobjednicima kakvi su Mike Convay i Kamui Kobayashi u TS050 HYBRID sa brojem 7. Jose Maria, koji ima 33 godine, bio je pobednik u trkama GP2, pre nego što je prešao u WTCC gde je osvojio poslednje tri titule.
Šampioni WEC šampionata 2014 Sebastien Buemi i Anthony Davidson će u prototipu sa brojem 8 ponovo imati kao pojačanje Kazuki Nakajimu, koji je jedini japanski vozač koji je na Le Manu osvojio pol-poziciju.
Stephane Sarrazin, koji je sa Toyotom dva puta bio drugi na Le Manu, vodiće ekipu u trećem automobilu. Identitet timskih kolega koje će mu se pridružiti u prototipu sa brojem 9 će biti saopšten tokom marta, dok će unaprijeđeni TS050 HYBRID biti predstavljen na TOYOTA GAZOO Racing WEC konferenciji za medije 31. marta u Monci.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.